Heliworks shotover moonlight marathon!

Hej!
 
Dagarna rullar på, dem går så mycket fortare när man jobbar! Började mitt jobb som livvakt i måndags! Hittills har det varit toppen, har gjort mina shadow shift i veckan så idag ska jag göra mitt första riktigta pass. Härlig crew och fin anläggning, känns jättekul! 
 
Annat än att jobba har jag hållt mig rätt aktiv. Förra helgen sprang jag heliworks shotover moonlight marathon, 10 K. Vilket infall, mitt första trail lopp! När det visade sig att de första 5 kilometrarna var uppför ett berg så kändes det lite hopplöst och energilöst i benen, men tur att viljan kommer fram ibland! En fantastisk utsikt och en kuperad, spännande bana hjälpe alla gånger och jag tog mig i mål trött men glad. 
 
På eftermiddagen åkte vi till Onsen Hot pools Queenstown, ah kunde inte ha varit skönare! Detta är ett coolt ställe att ta sig ett bad på. Man hyr sin egen privata tunna och kan öppna upp taket och bara njuta av utsikten! Vi har bara varit där när det varit mörkt förrut, vilket inte heller är helt fel med världens snyggaste stjärnhimmel att kika på. Det var i alla fall perfekt efter loppet!
 
Nästa utmaning inom löpning blir "The Mule"19 mars, lerigt, blött och troligen sjukt jobbigt! Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning! 
 
Nu blir det några ihärdiga dagar med jobb, bring the cash back in!
 
Kram / E
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Clas

Hallå,
välkommen till trailvärlden! Det är där man vill vara. Slätlöpning står sig slätt när man väl tagit steget över... :-)

2016-02-26 @ 12:16:06
URL: http://blog.yappo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0