Tankar från arlanda

 
Hej på er! 
Sitter på arlanda med en chaite och väntar på avgång mot London-hong kong-Auckland. Visst är det väl konstigt att man kan färdas dessa avstånd på så pass kort tid, jag slutar aldrig förundras. 
 
Måste börja med att berätta att vi hade det toppen i London. Blev positivt överraskad över vilken mysig stad det är! Vi myste runt där i 4 dagar, åt god mat, var på tower of London och fick en snabbguide i lite brittisk historia - intressant! Vi gick också på en musical, "Charlie and the chocolate factory", blir alldeles lyrisk över hur duktiga de är!! Sen kikade vi in hyde park och stan så klart, lyckades faktiskt få lite julkänsla trots 13 grader varmt och körsbärsblom i parken (?) 
 
Det var med blandade känslor som jag lämnade Falun imorse. På ett sätt är jag så himla lycklig över att åka men samtidigt är det jobbigt att vara ifrån dem man tycker om, speciellt efter att ha spenderat så mycket tid tillsammans de senaste månaderna. Tiden i Falun trodde jag skulle bli jobbig, att det skulle bli som att komma tillbaka till något jag lämnat, men det blev inte riktigt så trots allt. Det var nog det jag behövde, att bara få landa, reflektera, tänka på allt som har hänt de senaste åren. Tänka på vad jag vill i framtiden genom att vara närvarande nu och få tid för mig själv. Att inte vara på väg någonstans, inte ha någon eller något jag måste passa en tid för, spendera tid med min familj. Hitta guldtillfällena när jag fått umgås med mina fantastiskta vänner. Njutit, andats. Det har varit värdefullt och engergifyllt. Jag känner tacksamhet. 
 
Nu är det dags för nya äventyr och det ska bli spännande att se var de närmaste månaderna kommer bjuda på. Landar i Auckland den 29e december och det blir några nätter på hotell innan vi planerar vår nyårstrip till Coromandel. Planen är att campa vid havet, men vet inte exakt var, det är tydligen en hemlis. 
 
Nu hoppas jag att ni njuter här hemma lite extra åt mig också, speciellt om ni åker långfärdsskridskor för det hann jag inte göra! 
 
Vi hörs i NZ!
 
/ Evelina 
 
 
Bilder från London: 
 
Fina Syrran
försöker leka skyltdocka! 
mamma!<3 
scones och te så klart! 
 
 Jag och min fina syster + choklad och jordgubbar = halleluja moment!  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0