Paihia till Piha till Tairua

Hej på er! Efter några veckors wwoofing var det skönt att ha några dagars egentid innan nästa ställe. Spenderade en natt i auckland och åkte sen vidare till Piha, väst om auckland till ett superchill surfställe med svarta lavastränder, vandringar, vattenfall och bara-vara-tid på ett himla mysigt hostel. Stannade där två nätter och tog mig sen till tairua med bil och buss. Ligger just nu i ett tält som förmodligen blir mitt hem de kommande veckorna. Det låter mer spartanskt än det faktiskt är, familjen här har rätt många wwoofare så då är tält perfekt, jag gillare! Imorgon blir min första jobbdag och det jag ska göra är att jobba i familjens organiska affär som säljer glass och smoothies ( ahhh!!! Hur gott!?) ska bli superroligt! :) 

Nu ska jag sova, får se om jag och tältet står kvar imorgon bitti, de är nedrans vad det blåser just nu... :) 


Albert park auckland
Lyxade med mat från "The food alley" mmmm

Hike time 
Hej hej från djungeln 

Himlans massa vattenfall 
Svinkalla vattenfallsvatten:) 

Några från hostelet tog en tur till stranden och en lookout, Piha beach 

Piha beach åt andra hållet

På kvällen gick vi ner till stranden för att kila solnedgången, Sabrina tog ett Kvällsdopp

Tha Lion rock
Sunset 

Igår tog jag och frederike en sväng till kerekere, såg bland annat även detta vattenfall

Coola växter

Kom tillslut ut på kerekere beach där filmen "The piano" spelades in, här är några lava-sanddyner, riktigt tungt i benen att gå kan jag lova.

Supermysigt hostel, jandal palace 



Dagens frulle-view 
Spare time in Auckland idag, Starbucks och en bra Bok; bra kombo! 

Godnatt :) 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0