Hejhejhej!

Hej på er! Oj vad tiden springer iväg! Har gjort så himla mycket kul den senaste tiden! Som jag berättade så jobbar jag på en restaurang så de flesta dagar är fyllda med jobbtimmar, vilket är riktigt roligt. Jag har avancerat i köket eftersom det var två som slutade så fick jag chansen att göra fler saker, har gått från att göra pizzatopping till att även baka dem i ugnen plus hjälpa till i köket med att göra sallader och enklare rätter, superkul:) 

Trots mycket jobb har jag gjort mycket annat kul också. I tisdags fyllde jag år och fick världens bästa firande av alla som bor här. Vaknade av att de sjöng utanför tältet på morgonen, fick pannkaksfrulle, goooolunch, och firande efter jobbet på kvällen, ( tårta gånger tre!!!:D) kunde inte haft en bättre födelsedag! 

I torsdags var det Alex sista dag på restaurangen och vi tog några avskedsöl och när jag kom tillbaka till huset är halva ligan borta, hittar dem på stranden i en hög av filtar, där sov några av oss kvar under stjärnorna, tills kl3 ungefär då det började regna så då fick vi springa in ( i tältet för min och marions del) 

I söndags var de Marions tur att fylla år. Jag bakade baugetter och så hade vi födelsedagsfrulle på stranden. Jobbade och sen lagade jag och gaelle middag till picknicken på kvällen, åh det var en bra dag:) 

Imorse bestämde vi oss för att sr soluppgången från mount Paku= uppstigning 05.30, promenad på 40 min och väl där uppe blev de inte riktigt någon soluppgång eftersom det var så molnigt men vi hade i alla fall go frulle och färskpressad apelsinjuice som Jeolanda gick upp och gjorde innan vi gick. 

Åh just nu är livet bara så himla härligt, trots att jag jobbar ungefär 12 h om dagen. Jag mår bara riktigt riktigt bra och är så glad att jag är just här. 

Idag är jag nästan ledig! Jobbar bara från 14-22 ( LYX) 

Puss och kram på er! 

En pizzabagare hon bor i staden...🎶 

Yeeayyy Alex and The pizzaaaa

Käraste tältet med nättak så vi kan kika på stjärnorna:)

Jeolanda, Alex, Timo och jag chillade här en dag 


Gullig familj som ringde på morgonen på min födelsedag och sjöng:)

Girland med "grattis på födelsedagen evelina" 

Haha totalt genomfrusen födelsedagstårta;)



Marion födelsedag!!


Lekar så klart

Var är solenuppgången? 

Frrruuuullleee


Hejdåå:) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0