On the plane to Japan

Hallå.
Nu har det varit rätt så tyst här på bloggen ett tag, mer än ett halvår faktiskt. Det är helt galet vad månaderna flyger förbi utan att man ens märker det. Så mycket har hänt på den här tiden. För det första så spenderade jag vintern, eller vår sommar som det blir, i Queenstown. Jobbade på Coronet peak som liftvakt, slitigt och kallt men framför allt jäkligt roligt. Därefter väntade som vanligt beslutstagande, vad ska jag göra nu? vad vill jag ? Var vill jag?
Vinter säsongen gav mersmak och det är en av anledningarna till att jag just nu sitter på planet till Japan. ( ja japan) tänk om jag skulle vetat det för ett år sen, det kunde jag aldrig trott. Eftersom vi svenskar av någon dum anledning inte får jobb visum i Japan så blev det lite pyssel med att hitta jobb men vill man så löser det sig och jag har fått jobb på ett hotell i Niseko. Nu väntas massor med brädåkning, onsens, pudersnö och sushi. Vet inte riktigt vad jag har för förväntningar, men känns sååå spännande, jag är öppen för äventyr, travel mode on.

Efter NZ och en vecka i Aurtalien var det skönt att landa hemma i några veckor, så välbehövligt att tanka lite kärlek och energi från alla där hemma som jag saknar. Så tack alla vänner och familj för några fina veckor, trots att det var den gråaste tiden på året så gav det mig så mycket energi att får vara hemma ett tag, jag hade inte velat vara någon annanstans just då.

Ska försöka uppdatera med lite bilder snart, och när detta publiceras är jag nog redan i Niseko. Weeeiho!

Puss och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0