Update

Hej på er! 
Dålig uppdatering I know, men här kommer en liten update för er intresserade! Jag lämnade alltså Tauhara och spenderade en rolig kväll i taupo med några i tairuagänget. Dagen efter fick jag skjuts med Amelie och zac till Gisborne där jag mötte upp Casey, aussie kille jag träffade i Coromandel. Vi reste hela östkusten tillsammans. De tre första nätterna spenderades i Tolaga bay, där tältade vi på ett berg, såg en månuppgång över havet, åt mackor med salami och sylt, barfotavandrade hela farmlandet längst havet, hittade en cool strand, blev fast i dimma och spöregn och tvingades spenderade ca 24+20 h i ett tvåmannatält med packning och allt, bra jobbat!  
 
Tillslut drog vi i alla fall vidare och hittade skjuts med tysken Björn, spenderade tre dagar tillsammans med honom, besökte östligaste fyren i världen, lagade curry och ris i bakluckan på bilen, såg vildhästar, åt massor med choklad och drack te. Björn tog oss med till lake waikaremoana, där vi sedan stannade kvar efter att han åkte vidare. Vi hikade, sprang terränglöpning i hiking boots, badade och träffade ett skönt par från England/Australien som jag senare fick skjuts med till Auckland. Himla bra dagar var det i alla fall, så tacksam. 
 
Så, just nu är jag alltså i auckland och har mött upp Marion. Planen är att hitta en båt som ska segla till Fiji/Samoa/Tonga. Vi couch surfar hos Jon som har en superfin lägenhet precis i hamnen mitt i Auckland, snacka om att livet kan vara annorlunda från en dag till en annan, från tält och tonfisk på burk till champagne och brunch på Jons balkong. Har haft kul här men är väldigt redo att lämna storstan nu, imorgon går äventyret vidare mot whangarei, tydligen ska det vara lättare att hitta båtar där, vi håller tummarna:) 
 
Bilder kommer kanske snart, de ligger i marions dator. 
 
Nu vet ni i alla fall att jag lever. Jag hoppas att ni där hemma också mår bra, även om jag är riktigt dålig på att höra av mig så ska ni veta att jag tänker på er! 😊 
 
Stor Kram och puss! 
Cooks cove Walk 
Tolaga bay
Utsikt från tältet
Barfotahike i ruskväder 
Dags att gå vandra mot nästa tältplats
Här kan man tälta 
Cooks cove 
Tältade på stranden också 
På väg mot East cape, sjukt ödsligt 

Lake waikaremoana 
 Casey och Björn 
Fick skjuts med dessa sköningar 
Morgondopp 
 
:)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Snacka om äventyr!! Vilken skillnad mot vardagen hemma i Falun. Lägg gärna upp bilder från Fiji/Samoa/Tonga om/när du kommer dit. Kramar Ulrika

2014-04-07 @ 07:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0