Snart så!

Hallå. 

Det känns så längesen, där i början på december, de där sista kilometrarna på kepler, med krampade vader efter 60 km vandring. Theo berättade att man kunde segla från hans hemtrakter i northland till The pacific Island. Minns hur jag blev alldeles fylld av energi igen, "va,vaddå!? Hur då!? När!?" Sen dess har tanken legat som nått slags outtalat mål, något jag verkligen ville göra men som jag nästan inte vågade hoppas på skulle bli av. Men som vi alla redan vet : allt man vill göra kan man göra bara man tar sig lite tid och kämpar för det och på lördag seglar jag mot Fiji. Jag är så himla glad och tacksam. 

Vädret här är lika oförutsägbart som vanligt. Efter att ha varit hur fint som helst i flera veckor dock så bestämde sig vädret tydligen för att tajma en liten storm så Istället för att segla idag skjuter vi upp det tills på lördag. Inte så mycket att göra, bara att vänta och se, bättre med bra vind än ingen alls i alla fall! : ) 

För att fördriva tiden så gör vi annat kul så länge. Utflykt till kerikeri igår med picknick och besök på choklad- och fudgefabril. Gott! Idag tar vi en tur till Russel och sen sover vi första natten på båten! Weiiii:)) 

Puss och hej och vi hörs på andra sidan Söderhavet! 😃

/Evelina 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0