Jul i Auckland

God jul på er allihopa! Min jul har varit annorlunda utan snö, julskinka och knäck, men ändå mysig! På julafton gick Jag, två svenska tjejer + två tyska killar till en affär som hade europeiska matgrejer så på kvällen hade vi julmiddag med sill, potatis, knäckebröd och kaviar + lussebullar å pepparkakor så klart - asgött. De konstigaste av allt är väl att jag fick lov att åka till andra sidan jorden för att förstå att kaviar faktiskt smakar riktigt bra. Igår blev en lugn dag, men på eftermiddagen orkade jag och Malin i alla fall ut på en promendad. Gick till mount Eden, en vulkan som finns här, fast vet inte om man borde på kalla kullar under 200 m för berg, tvekis. 

Idag åker jag vidare mot Thames, ska träffa upp wwoof familjen där innan vi åker till deras beachhouse. Får se när jag får internet igen. 

Ha det så bra! 













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0