Hallå där friends

Dan före dopparedan redan! Under senaste veckan har vi gjort en hel del. Vi lämnade waitomo och åkte Mot auckland där vi bara spenderade natten innan vi åkte upp mot Coromandel. Hade en superdag då vi hyrde cyklar, paddlade kajak och badade på hot water beach. Vi hann också med att laga sjukt god mat och baka lussebullar, (på verandan i klänning= ny upplevelse) 

Vi åkte sen vidare till northland och paihia där vi bodde på ett supermysigt hostel nära stranden. Paihia hade massor av kul grejer att göra, ni får kika in bilderna nedan:)

Vi kom tillbaka till Auckland i lördags och gick ut för att käka eftersom de var sista kvällen innan Johanna skulle åka hem till Sverige. Åh vad vi har haft det bra tillsammans, bättre resebuddy är helt klart svårt (läs omöjligt) att hitta! Tackar för 6 fantastiska veckor med dig och önskar dig all lycka till med ditt nya äventyr:)) 

Jag är kvar här i Auckland och firar jul innan jag drar mig mot coromandel för att wwoofa hos en familj där mina huvudsakliga uppgifter verkar bli att laga mat och ta hand om barn, klagar inte! :) 

Auckland, sky tower 

Hostelets takterras 
Baka!

Mm

Paddling på g


Hot water beach

En nice strand för oss själva 

Delfiner i regnet! 
båttur i paihia 
"Hole in The rock"

Tur upp till cape regina 





Nordligaste punkten på NZ 


Surfa på sanddyner 



Åkte buss på 90 Miles Beach hem:) 

God jul till alla er och gott nytt år! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0