Inlägg nummer två!

Hej på er!
 
Drar iväg ett inlägg från Queenstown som vi nu befinner oss i. Gjorde en veckas road trip ner hit och hann se en hel del på vägen. Stannade hos vår vän Shura och hennes pojkvän Jesse i Ohakune i ett par dagar och vandrade Tongariro Crossing, detta är absolut ett måste om man reser på norra ön! Denna dagsvandring anses vara en av nya Zeelands bästa, och jag kan bara hålla med, den är grym! 
Därifrån tog vi oss direkt ner till Wellington en natt innan vi tog färjan till Sydön och picton. Körde ner till Christchurs och hälsade på Matts bror och sen åkte vi till Lake Takapo för att fira min födelsedag.
 
Dagen efter åkte vi resten av biten till Queenstown, och nu har vi varit här i över 2 veckor. Det har varit ett riktigt mission att hitta boende här, det finns knappt en enkel bunk bed i delad solval över, så har vi mestadels bott i vårt tält, helt okey till en början men efter ett tag försvinner liksom charmen. Matt började jobba i princip direkt och jag har ägnat mig åt att gå på husvisningar och använt X antal timmar av Mc'donalds gratis Wifi (tack donken) för att söka jobb. Kändes rätt hopplös ett tag efter att ha sökt massor (!) med jobb, gått på flera intervjuer och blivit nekad flera tjänster. Kul, hemlös, arbetslös och tält i regnväder. Men det var nog tur att det blev som det blev just då, för några dagar senare så har vi hittat både superbra boende och jag har fått två spännande jobb! Ett på flygplatsen och ett på Queenstown even centre, I'm so happy! 
 
Just nu bor vi hos Matts jobbarkompis tills vi får flytta in i huset den 4 mars! Är helt underbart att slippa tältet ett tag nu, man glömmer hur lyxigt det är att sova i en riktig säng! Imorgon ska jag springa ett 10 K lopp vid Moke Lake, är lite nervös faktiskt, det var längesen nu som jag sprang milen, ska bli kul! 
 
Hejdå och kram och puss. 
 
/ Evelina 
 
bilder från Tauranga! 
mt maunganui 
fiske på stranden! 
kossor på farmen! 
walk at the mount. 
snapper!!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0