Regn, sol och ett jobb :)

Hejhej!
Dålig uppdatering, I know, här kommer en liten snabbguide för vad som har hänt i mitt liv de senaste dagarna!
Jag har:
- Spenderat några sköna timmar på stranden
- börjat läsa en ny och väldigt inspirerande bok, bra lästips: "The happiness project"
- gjort en himlans massa organiska glassar och smoothies
- upplevt sämsta vädret sen jag kom till NZ
- flyttat in i huset eftersom tältet inklusive alla mina grejer blev helt genomblöta av allt regn
- sökt jobb och börjat jobba på en restaurang där jag hjälper till i köket och lagar vedeldade pizzor:)

Ja de är väl ungefär vad jag har gjort och de känns himla bra måste jag säga. Trots att jag verkligen trivs här så saknar jag dock er där hemma, världens bästa familj och mina fina vänner, men jag tänker på er ska ni veta:)

Promenix

Affären jag jobbar i- Allt organiskt- wooohoooo vilken affär jag dör!
Timo gör glarre

Nästan snygg!

Godmorgon och massa kärlek från mig till er där hemma!
Kramkramochpuss!

Paihia till Piha till Tairua

Hej på er! Efter några veckors wwoofing var det skönt att ha några dagars egentid innan nästa ställe. Spenderade en natt i auckland och åkte sen vidare till Piha, väst om auckland till ett superchill surfställe med svarta lavastränder, vandringar, vattenfall och bara-vara-tid på ett himla mysigt hostel. Stannade där två nätter och tog mig sen till tairua med bil och buss. Ligger just nu i ett tält som förmodligen blir mitt hem de kommande veckorna. Det låter mer spartanskt än det faktiskt är, familjen här har rätt många wwoofare så då är tält perfekt, jag gillare! Imorgon blir min första jobbdag och det jag ska göra är att jobba i familjens organiska affär som säljer glass och smoothies ( ahhh!!! Hur gott!?) ska bli superroligt! :)

Nu ska jag sova, får se om jag och tältet står kvar imorgon bitti, de är nedrans vad det blåser just nu... :)

Albert park auckland
Lyxade med mat från "The food alley" mmmm

Hike time
Hej hej från djungeln

Himlans massa vattenfall
Svinkalla vattenfallsvatten:)

Några från hostelet tog en tur till stranden och en lookout, Piha beach

Piha beach åt andra hållet

På kvällen gick vi ner till stranden för att kila solnedgången, Sabrina tog ett Kvällsdopp

Tha Lion rock
Sunset

Igår tog jag och frederike en sväng till kerekere, såg bland annat även detta vattenfall

Coola växter

Kom tillslut ut på kerekere beach där filmen "The piano" spelades in, här är några lava-sanddyner, riktigt tungt i benen att gå kan jag lova.

Supermysigt hostel, jandal palace

Dagens frulle-view
Spare time in Auckland idag, Starbucks och en bra Bok; bra kombo!

Godnatt :)

Paihia

Hejhej! Tiden bara springer iväg och jag har haft en helt underbar tid här i paihia. Familjen har varit så himla gulliga och tipsat och platser att se, lånat ut sina kajaker och skjutsat till olika platser. Jobbet jag gjort i veckan var kanske inte lika glamoröst; skrapa/slipa/spackla fönster, nedrans vilken tid det tar! Tufft men kul när de är klart. På tisdag åker jag vidare och hoppas nästa familj är lika grym:) här kommer lite bilder på vad jag gjort i veckan :)

Världens finaste frukostutsikt från balkongen!

Paddlade i mangroveskog!

Frukostsällskap

Picknick

Blev avsläppt för löptur till rainbow waterfalls

Celia och jag tog en primenix till mataffären och hittade detta! :D

På väg hem

Nästa dag gjorde vi en Walk från hurafalls genom mangroveskogen ocj tillbaka till paihia

Skrapa, skrapa, hade i alla fall fin utsikt!!

Joråååsaaattteeee

Långlöp till opua

Hur man öppnar en kokosnöt

I lördags seglade vi och fick se delfiner

Ön vi käka lunch på

Hann med lite snorkling också!

Idag gjorde jag en utflykt till Russel

Gick bland annat ut till udden på Russel, hängde en sväng på beachen och käkade glarre. Livet är bra gött!

Hejhej!

Gott nytt år

Nytt år hörrni, spännande, roligt, skrämmande?! Det är en härlig känsla att man kan forma framtiden precis som man vill. Inte för att nyår nödvändigtvis måste vara den absoluta vändpunkten eller milstolpen för en förändring men det är på något sätt ändå ett avstamp från det som varit och början på något nytt. Själv har jag dock bara en vek aning om vilken riktning mitt liv kommer ta, och för några månader sen hade nog det känts jobbigt och svårt, men nu tycker jag det är otroligt skönt och spännande att inte riktigt veta, bara låta mina mål och drömmar ta mig dit jag vill. Inspireras för tillfället av Allan i boken "hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", vilken mentalitet, de är en härlig gubbe det!

Hur som helst, sen sist jag skrev har en del hänt. Jag lämnade Auckland och mötte upp wwoof-familjen i Thames. Supertrevlig familj med två barn, kille på 3,5 (trotsålder jajemen) och en 7 månaders lilltjej. Sedan dess har har bott med dem i deras strandhus i Whangamata. Först kändes allt rätt drygt, flytta in hos en okänd familj, passa barn och vara trevlig ( ja mycket ansträngande jag vet). Men det blev bättre, och nu trivs jag toppen. Passade barnen 4,5 h om dagen, vilket ofta innebar att leka med dem på stranden, laga mat eller mata dem, i gengäld har jag fått mat och boende, har helt enkelt varit en semester-nanny!

Mitt nyår spenderades hos familjens vänner i Tairua med en bunt härliga människor och många andra wwoofare, strandhäng, god mat, vin och massa fyrverkerier, bra avslut på 2013, och början på 2014!

Idag åkte vi till paihia där familjen bor vilket också är grymt fint, tror det kommer bli en bra tid här med!:)

Gott nytt år allihopa, jag hoppas verkligen att ni ser till att få ett fantastiskt 2014! :)

(Tyvärr har jag varit riktigt dålig på att ta kort men här är i alla fall några glimtar av mina senaste dagar)

Promenad till vattenfall i tairua

Kvällspromenad

Shyst arbetsplats
Trodde att jag skulle hjälpa barnen idag men icke, blev istället avsläppt med en boogieboard på stranden, lär ju börja surfandet någonstans;)