Packning gånger två

Fredag, ledig och har precis insett att det inte blir mer jobb på ett tag framöver. Jag har alltså i princip tagit semester och det känns ju aldrig fel. Jag är mitt i packandet för tillfället och londonväskan blev precis klar, den blev bra, lagom mycket, jag är nöjd. NZ ryggan däremot är lite klurigare. 65 liter är inte mycket boyta när man tar hänsyn till alls som ska få plats, det måste bli rätt avskalat, vare sig man vill eller inte. Att resa light weight är en sådan härlig frihet, man kan liksom skala ner sitt liv till de absolut mest nödvändiga delarna och skippa allt det där runt omkring. Man inser att man faktiskt inte behöver speciellt mycket egetligen. Det svåra är ju att man gärna vill ha både och, fortfarande ha den där lyxen, kunna blåsa håret så där snabbt, ha en extra tröja att välja på, ett par snygga skor, en stor och härligt handduk att torka sig med efter man duschat och skrubbat sig ren med diverse skönhetsprodukter. Men nix, det går inte att kombinera. Och det kanske är det som är charmen. På något konstigt vis verkar man ändå alltid ackumulera massor med grejer på vägen, och plötsligt får allt inte plats längre...då är det bara att börja rensa i den 65 liter stora garederoben igen...
 
Har provpackat för NZ men verkar som att jag fortfarande har några saker som jag måste ge upp för att få plats ordentligt, men det var ett bra försök, långt bättre än förra gången, man lär sig. Nu är det bara småfix kvar och sen är jag redo för att släppa tankar på packning och njuta till fullo av resepirret, london och den svenska julen. 
 
Stor kram
/ E 
 
 
 
 
NZ Grejer grejer grejer 
Älskar dessa packpåsar, då vet man exakt i vilken färg man ska leta efter något man behöver! 
 
Lite London Packning 
Små förpackningar är braaa, här är några favoriter! 
 
Något som absolut inte får glömmas är ett gäng med bra böcker! Kul också att man kan byta eller ge bort när man läst klart.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0