Bryter tystnaden, HEJ!

Hej! 
Tänkte att det var dags att ta upp bloggandet igen nu när jag ska ut och resa,  tillbaka till Nya Zeeland ska jag. Det underbara land som jag redan spenderat precis ett år i. Känns helt fantastiskt att veta att jag ska dit, denna gång har jag även en helt fantastisk person som möter upp mig på flygplatsen, min pojkvän. För det blir inte alltid ( eller aldrig) som man tänkt sig och blir man kär i en kiwi så blir man. 
 
Det är 363 dagar sedan jag skrev mitt förra inlägg. Mycket har hänt, så klart. För precis ett år sedan idag landade jag i Japan. Vi bodde i Hokkaido och jobbade på en skidlodge under vintersäsongen för att kunna åka massa bräda. Alltså jag blev kär (tur man kan bli kär i hur många länder man vill! ). Otroligt annorlunda och intressant kultur, människorna, maten, arkitekturen, språket, det finns mycket som fascinerar och dit vill jag verkligen tillbaka. Ett hett resetips för alla egentligen, eftersom landet är så otroligt varierande, du kan få storslagna naturupplevelser eller storstads liv, till och med på samma dag tack vare high speed trains. Du kan välja aktivitet efter årstid, strandhäng eller puderåkning, möjligheterna till utomhusaktiviteter är obegränsade och naturen är  v a c k e r.  En stående aktivitet är så klart karaoke, den får du inte missa och har du turen att vara där på våren så är körsbärsblommningen magisk, vi missade den med bara några dagar men fick i alla fall se några träd blomma. Biljetterna till Japan är dessutom relativt billiga om du flyger från Sverige. Åk dit om du vill göra en häftig resa!!
 
Nu är jag mitt uppe i Packandet, inte det lättaste som ni säkert vet. Inte för mycket, inte för lite.  På lördag åker jag dessutom till London med Familjen! Där har jag alrdig varit så det ska bli superspännande. Om ni vart där och vill ge lite tips så dela gärna med er! 
 
Ha det fint så länge.
 
Stor Kram,
 
ps. Här kommer lite bilder från Niseko.
 
Lodgen! 
 
 
högst upp i niseko! 
kiroro!
 
 
 
powder!
I dessa kunde man köpa dricka, varm majs-soppa eller varmt kaffe/cholkad, fråga mig inte hur.
Rusutsu 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0