Gott nytt år

Nytt år hörrni, spännande, roligt, skrämmande?! Det är en härlig känsla att man kan forma framtiden precis som man vill. Inte för att nyår nödvändigtvis måste vara den absoluta vändpunkten eller milstolpen för en förändring men det är på något sätt ändå ett avstamp från det som varit och början på något nytt. Själv har jag dock bara en vek aning om vilken riktning mitt liv kommer ta, och för några månader sen hade nog det känts jobbigt och svårt, men nu tycker jag det är otroligt skönt och spännande att inte riktigt veta, bara låta mina mål och drömmar ta mig dit jag vill. Inspireras för tillfället av Allan i boken "hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", vilken mentalitet, de är en härlig gubbe det! 

Hur som helst, sen sist jag skrev har en del hänt. Jag lämnade Auckland och mötte upp wwoof-familjen i Thames. Supertrevlig familj med två barn, kille på 3,5 (trotsålder jajemen) och en 7 månaders lilltjej. Sedan dess har har bott med dem i deras strandhus i Whangamata. Först kändes allt rätt drygt, flytta in hos en okänd familj, passa barn och vara trevlig ( ja mycket ansträngande jag vet). Men det blev bättre, och nu trivs jag toppen. Passade barnen 4,5 h om dagen, vilket ofta innebar att leka med dem på stranden, laga mat eller mata dem, i gengäld har jag fått mat och boende, har helt enkelt varit en semester-nanny!  

Mitt nyår spenderades hos familjens vänner i Tairua med en bunt härliga människor och många andra wwoofare, strandhäng, god mat, vin och massa fyrverkerier, bra avslut på 2013, och början på 2014!  

Idag åkte vi till paihia där familjen bor vilket också är grymt fint, tror det kommer bli en bra tid här med!:)

Gott nytt år allihopa, jag hoppas verkligen att ni ser till att få ett fantastiskt 2014! :)

(Tyvärr har jag varit riktigt dålig på att ta kort men här är i alla fall några glimtar av mina senaste dagar) 

Promenad till vattenfall i tairua




Kvällspromenad 






Shyst arbetsplats
Trodde att jag skulle hjälpa barnen idag men icke, blev istället avsläppt med en boogieboard på stranden, lär ju börja surfandet någonstans;) 


Puss och hej! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0